torsdag 16. oktober 2008

Norsk faget


Jeg har aldri likt faget norsk. Det hele startet med at lærerne på barneskolen alltid maste om at jeg skrev for stygt og glemte store bokstaver. Dette førte igjen til at stort sett alle leksene jeg fikk var å fylle inn løkkeskrift i lange papirhefter, hver gang jeg hadde blitt ferdig med et fikk jeg et nytt med en gang. Så allerede tidlig i livet mitt hadde jeg bestemt meg for at jeg hatet norsk faget og skulle hate det for alltid.

Norsk faget ble riktignok bedre når vi ble kvitt alle løkkeskrift heftene, men jeg har aldri blitt sikkelig fasinert av Ivar Aasen, Camilla Collett eller de fire store noe som gjorde at norsk ikke var like interessant som mange andre fag. At vi nå skal begynne med blogging i norsken ser jeg på som utelukkende positivt, norsken trenger noen nye impulser. Så får vi se hvor morsomt og spennende blogging er ettervert.
bildet er hentet fra denne siden

Ingen kommentarer: