søndag 2. november 2008

OD 08, Shanglap


At vi skulle ta en dag fra skolen og jobbe for et bedre formål syns jeg var bra, det er viktig at vi som er et av verdens rikeste folk jobber for at folk i den tredje verden kan få det litt bedre. Dette året skal pengene gå til et prosjekt so het Shanglap de jobbet for utdanning for ugifte kvinner i Bangladesh. Jeg ble ikke veldig imponert eller engasjert i formålet som ble valgt. Jeg er absolutt enig i at utdanning er viktig, spesielt for kvinner i et land som Bangladesh der kvinner blir undertrykt. Men det er mennesker i verden som ikke har mat, ikke har et sted å bo og som blir jaget og drept av opprørere. Burde ikke disse menneskene også få litt penger? Jeg mener at pengene fra OD dagen burde vært bedre fordelt til ulike formål, i år har nesten alle skoler i Norge jobbet for samme formål, det gjør jo at Shanglap for utrolig mye penger og kan klare seg lenge og gjøre en god og grundig jobb noe som er bra.
Alt i alt syns jeg at det er bra med OD dag, jeg skiftet dekk på bilen vår noe som måtte gjøres og som jeg uansett må lære snart når jeg skal få min egen bil.

bildet er fra denne siden

Ingen kommentarer: