torsdag 12. februar 2009

Musikk video

Til slutt fant jeg "Times Like These" av Foo Fighters som jeg har likt siden jeg var liten og så på den. Sangen er en av Foo Fighters mest kjente og er fra albumet "One By One" som kom ut i 2003. Denne sangen er egnet for ungdom og yngre voksene, sjangeren er Alternative Rock.

se videoen her

I refrenget, som man hører ganske ofte, synger han:
"It's times like these you learn to live again
It's times like these you give and give again
It's times like these you learn to love again
It's times like these time and time again"

Her sier han noe om at i tider man kanskje ikke har alt man trenger eller vil ha, det er da man klarer å nyte det som er der eller klarer å gi mer av seg selv.

I filmen ser vi at bandet står under en bro og spiller, så kommer en liten jente som hiver Game Boyen sin ned, det kan se ut yil at hun skjønner at hun ikke trenger den for å ha det gøy. Etterhvert kommer det fler og fler som hiver sine materalistiske ting over broen.

Det er en sammenheng mellom teksten og videoen, det er derfor jeg valgte den. Tekseten er litt mer om at man ikke trenger alle de dyre tingene og sangen er om hva som skjer når ting forandrer seg, på en god måte. Jeg synes filmen og teksten utfyller hverandre godt ved at det er to budskap som sveises sammen, for å vise at de to handlingene følger hverandre.

Ingen kommentarer: